Späť

Hodnotiaci program...

Pridané: 2.4.2012 19:45:00 Počet zobrazení: 3601

02 Apríl 2012

Frank Hartley and Justin Potts, Hoard´s Dairyman

Celoštátny mliečny program FARM sa zrodil z rozhovoru niekoľkých farmárov na jednej konferencii v USA už v roku 2006. Zakrátko sa stal nástrojom pre prvovýrobcov mlieka, aby demonštroval a overoval skutočnosť, že výrobcovia sú odhodlaní dosahovať vysokú úroveň starostlivosti o zvieratá. (FARM je anglická skratka Farmers Assuring Responsible Management, čo v preklade znamená Farmári zaručujúci zodpovedný manažment.)


Stimulom k tomuto kroku boli obavy farmárov týkajúce sa dvoch stránok ich práce.
Po prvé, boli znechutení z toho, že niekoľko zlých príkladov prepieraných v médiách vyvolávalo u konzumentov negatívne dojmy o tom, ako väčšina chovateľov zaobchádza so svojim dobytkom.
Podruhé, výrobcovia, chcú sami rozhodovať o svojom osude. „Nechceme, aby nám niekto iný diktoval pravidlá hry.“

far
FARM je nástroj, ktorý má pomôcť farmárom ako ukázať ľuďom, že majú koncepciu a preverené postupy dokazujúce ich odhodlanosť dodržiavať vysoký štandard starostlivosti o zvieratá.
Prečo výrobcom záleží na tom, čo si konzumenti myslia? „Pretože sú to naši zákazníci,“ odpovedá na otázku Deb Reinhartová. „Bez ohľadu na to, aké kvalitné môžu byť naše produkty, ak konzumenti nebudú dôverovať, že boli vyrobené spôsobom, ktorý spĺňa ich očakávania, prestanú ich kupovať . . . a je veľmi ľahké sa dovtípiť, kam to povedie.“
Preto výrobcovia, veterinári a iní odborníci z mliečneho priemyslu pripravili konkrétne smernice, ako sa starať o dobytok – program FARM. Tento program ponúka dôsledný a kontrolovateľný návod týkajúci sa komfortu zvierat, ktorý výrobcom mlieka umožňuje opäť si získať trvalú dôveru spotrebiteľov.


Čo možno očakávať ...
Čo môže farmár očakávať, keď overovateľ dodržiavania uvedených smerníc príde na jeho farmu? Je to zvyčajne človek, ktorý danú farmu pozná a je na vykonávanie hodnotenia špeciálne školený. Väčšina z nich si dohodne návštevu vopred. Farmár si môže v predstihu pozrieť na webe videá o všetkých zložkách programu FARM a využiť ich ako vodítko na doškolenie svojich zamestnancov (pozri na http://www.nationaldairyfarm.com ). Ako príklad môžeme uviesť video ukazujúce, ako správne zaobchádzať, presúvať a prevážať dobytok http://www.nationaldairyfarm.com/video.html#chapter8


V súčasnosti už takmer polovica dodávky mlieka v USA pochádza z fariem ohodnotených týmto systémom. (Celý článok o programe Farm je zverejnený v aprílovom vydaní magazínu MiniInfo 2012) ...

min
 

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Naša webová stránka ukladá údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača) na identifikáciu vašej relácie a dosiahnutie základnej funkčnosti platformy, zážitku z prehliadania a zabezpečenia.
Môžeme ukladať údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača), aby sme mohli poskytovať doplnkové funkcie, ktoré zlepšujú váš zážitok z prehliadania, ukladať niektoré z vašich preferencií bez toho, aby ste mali používateľský účet alebo bez prihlásenia, používať skripty a/alebo zdroje tretích strán, widgety atď.
Používanie analytických nástrojov nám umožňuje lepšie porozumieť potrebám našich návštevníkov a tomu, ako používajú našu stránku. Môžeme použiť nástroje prvej alebo tretej strany na sledovanie alebo zaznamenávanie vášho prehliadania našej webovej stránky, na analýzu nástrojov alebo komponentov, s ktorými ste interagovali alebo ste ich používali, zaznamenávanie udalostí konverzií a podobne.
Môžeme používať súbory cookie a nástroje tretích strán na zlepšenie ponuky produktov a/alebo služieb našej alebo našich partnerov, jej relevantnosti pre vás na základe produktov alebo stránok, ktoré ste navštívili na tejto webovej stránke alebo na iných webových stránkach.