história

V roku 1992 založili chovatelia v snahe pomôcť si navzájom s chovom tohto nie tak rozšíreného plemena záujmové združenie - Zväz chovateľov holsteinského dobytka.


V roku 1993 sa združenie preregistrovalo na družstvo a začalo svoju profesionálnu kariéru. V rokoch 1993-94 to bolo najmä individuálne poradenstvo pre chovateľov oboznamujúcich sa a začínajúcich holsteinským plemenom. Pre väčšinu z nás je dnes už takmer neuveriteľné, že v týchto nie tak dávnych rokoch, sme presviedčali chovateľov, že krava môže nadojiť aj 10 či 15 tisíc litrov, cudzo zneli mená zahraničných plemenníkov a embryo-transfer bol čosi ako cesta do vesmíru. Okrem poradenstva sa Zväz venoval aj komerčnej činnosti, sprostredkovával nákup vysokoteľných jalovíc zo zahraničia a dovážal inseminačné dávky a embryá z USA a Kanady.


Medzi obľúbenú činnosť patrila organizácia seminárov a školení, ktoré mali obvykle veľký ohlas a účasť vynikajúcich chovateľov zo zahraničia výrazne napomohla šíreniu holsteinizácie. Po dvojročných skúsenostiach a poznatkoch z návštev u partnerských organizácii v zahraničí sme komerčnú činnosť ukončili a začali postupne budovať systém profesionálnych podporných služieb chovateľom.


V auguste 1995 uzrel po prvýkrát svetlo sveta občasník Zväzu, ktorý nesie meno vysvetľujúce jeho poslanie - Info.


V septembri 1995 zaviedol Zväz prvú poradenskú aktivitu - lineárne hodnotenie holsteinských kráv. Následne na to sa rozbehla aj na Slovensku úplne nová a v krátkej dobe veľmi populárna činnosť - mating, t.j. priparovacie plány spracované počítačom na základe výsledkov vlastného lineárneho hodnotenia resp. pôvodu. Koncom roka 1995 sa oficiálne započal slovensko-kanadský projekt rozvoja mliekového dobytka.


V marci 1996 získal Zväz od Ministerstva pôdohospodárstva SR oprávnenie na vedenie Plemennej knihy holsteinského dobytka a od tohto termínu registruje plemenných býkov do Plemennej knihy a od roku 1997 vedie aj databázu kráv a jalovíc v spolupráci so Štátnym plemenárskym ústavom SR.


V rokoch 1998-99 sa činnosti Zväzu, alebo po novom Slovenskej holsteinskej asociácie, profilovali a stabilizovali. V januári 1999 na základe návrhu Slovenskej holsteinskej asociácie začala pracovať špecializovaná výberová komisia pre holsteinské plemeno, ktorá okrem organizácie základných výberov býkov spracovala po prvý krát pre rok 2000 aj metodiku výberu šľachtiteľských chovov nášho plemena.


Dnes je škála našich služieb podobná tomu, čo poskytujú organizácie obdobného poslania, našim cieľom do budúcnosti je ich hlavne zlepšovať a prispôsobovať požiadavkám chovateľov, propagovať holsteinské plemeno.

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Naša webová stránka ukladá údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača) na identifikáciu vašej relácie a dosiahnutie základnej funkčnosti platformy, zážitku z prehliadania a zabezpečenia.
Môžeme ukladať údaje na vašom zariadení (súbory cookie a úložiská prehliadača), aby sme mohli poskytovať doplnkové funkcie, ktoré zlepšujú váš zážitok z prehliadania, ukladať niektoré z vašich preferencií bez toho, aby ste mali používateľský účet alebo bez prihlásenia, používať skripty a/alebo zdroje tretích strán, widgety atď.
Používanie analytických nástrojov nám umožňuje lepšie porozumieť potrebám našich návštevníkov a tomu, ako používajú našu stránku. Môžeme použiť nástroje prvej alebo tretej strany na sledovanie alebo zaznamenávanie vášho prehliadania našej webovej stránky, na analýzu nástrojov alebo komponentov, s ktorými ste interagovali alebo ste ich používali, zaznamenávanie udalostí konverzií a podobne.
Môžeme používať súbory cookie a nástroje tretích strán na zlepšenie ponuky produktov a/alebo služieb našej alebo našich partnerov, jej relevantnosti pre vás na základe produktov alebo stránok, ktoré ste navštívili na tejto webovej stránke alebo na iných webových stránkach.